12 Nisan 2012 Perşembe

çilek reçeli

Çilek reçelini çok severim.Ben  küçükken annem evde yaptığında bütün ev  çilek kokardı.Benim  hayallerimden biri de,  evimde  çilek reçeli  yapmak ve bütün evimi bu kokunun sarmasıydı. Hayalimdeki görüntüde, evimde bütün camlar açık, dışarıda güneşli bir bahar havası, hafif rüzgar estikçe perdeler uçuşuyor, ve evimin her tarafı çilek  kokuyor. Bu hayalimi gerçekleştirmek istedim ve kolları sıvadım. Çilek reçeli tariflerinden bana en uygun olanı buldum ve yapmaya başladım.Başlangıçta her şey çok güzeldi. Evimi mis gibi çilek kokusu da sardı, fakat sonuç hiç de hayalimdeki gibi olmadı. Reçel o kadar katılaştı ki, tencereyi karıştırdığım tahta kaşık, tencereye yapıştı. Kaşığı tencereden çıkartmam birdaha mümkün olmadı. Sonuç olarak reçel, tencere ve kaşık birbirlerinden ayrılamadan çöpe gittiler.

Fakaaat, ikinci denemem gayet başarılıydı. Mis gibi çilek reçelini afiyetle yedik...

Çilek reçeli tarifi:

Malzemeler:
  • 1 Kilo çilek
  • 1 kilodan biraz az şeker
  • 4-5 damla limon suyu
Yapılışı :
Çilekler temizlenip tencereye konur ve üstüne şekeri eklenir. Bir gece bu şekilde bekletilir.
Ertesi gün sulanan çilekler kaynatılır ve kaynama sırasında oluşan köpüğü kaşıkla alınıp atılır.
Ocağın altını kapatmadan 10 dakika önce de limon suyu damlatıp biraz daha kaynattıktan sonra tepsiye dökülür ve mümkünse güneşte bekletilir.

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Çilek reçelini ben de ok severim hatta şöyle söyleyeyim içinde çilek olan herşeyi çok seviyorum:)mesela şu anda yorumu yazarken sayfanın sağ tarafında üzerinde çilekler olan yuvarlak minik pasta mı ona gözüm takıldı hemen,yorumdan sonra ona da bakacağım:)çilek reçelini yapmak çok kolay aslında ilk denemenizde niye öyle olmuş anlamadım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil