24 Nisan 2012 Salı

mama sandalyemiz

Dün akşam üzeri, güzel havada biraz yürüyelim diye dışarı çıktık.Azıcık bir yürüyüşten sonra kocacığımın aklına, bir anda emir erime, hoppala alma fikri geldi :) Akşam akşam koştura koştura, e- bebek mağazasına gittik. Orada çok güzel bir hoppala bulduk ( Fischer Price hoppala).Emir erimi içine oturttuk. Yaklaşık yarım saat orada güzel güzel oynadı. Anladığımız kadarı ile  çok da eğlendi.Bu tip bebek ürünlerine hep şüphe ile yaklaşıyorum. Biraz araştırınca, farklı farklı yorumlar okuyunca, iyice kafam karıştı. Birincisi, çok çok pahalı bir ürün. Ne kadar kullanılacağı da düşünülünce, insan bu parayı vermeye kıyamıyor...İkincisi doktorların çelişkili yorumları... Bazı doktorlar faydalı olabileceğini söyleyip önerirken , bazıları da yürüteç ve hoppalanın bebeklerin omurga gelişimine zarar verdiğini söylüyorlar.. Hagisi doğru karar veremedim... Emir erimi , içinde hoppala hoppala oynarken görmek çok keyifliydi:) ama bütün bu soru işaretleri arasında, ürün etiketinde, maximum 9 kiloya kadar kullanılabileceğini okuyunca mecburen ve içim huzurlu olarak vazgeçtim.  Neredeyse, sadece 1-2 ay kullanabileceği bir oyuncağa böylesine yüksek rakam ödemek tamamen bir para israfı olacaktı...Kocacığıma kalsa hiç düşünmeden alıp çıkacaktık....Aslında benim de amacım,  oğluşumu, biraz kendi başına bırakabilmek ve kendi kendine eğlenebilmesini sağlayacak bir yöntem bulmaktı. Yatağın üstünde yatar pozisyonda güvenli bir şekilde bırakabiliyorum. Bir süre de olsa , kendi kendine oynayarak vakit geçirebiliyor ama artık sürekli yatar konumda kalmasını istemiyorum. Her ne kadar kafam,  sağlıklı olup olmadığı konusunda net olmasa da ..Buna alternatif bir yöntem olsun istemiştim...


Kocacığımı uzunca bir süre ikna etmeye uğraştıktan sonra, almaktan vazgeçip, tam çıkmak üzereyken, artık mama sandalyesi ihtiyacımız olacağına ,altıncı aydan sonra ek gıdalar ile birlikte mama sandalyesi de kullanmamız gerekeceğine karar vererek, çok cici bir mama sandalyesi beğendik. Ben bu konuda da fazla para vermemek taraftarıydım. Aslında İkea'da gördüğüm ve çoğu restaurantta da rastlayabileceğiniz bir modelin yeterli olabileceğini düşünüyordum.Fiyat olarak yaklaşık 40-50 TL civarında ve çok uygun bir model.Fakat, kısa bir araştırmadan sonra çok tavsiye edilmediğini ve güvenlik ile ilgili sorun yaratabildiğini öğrendim.Hareketli bebeklerde devrilme gibi sorunlar olabiliyormuş. Bir de oturma kısmı çok sert olduğu için,  küçük bebeklerde omurgaya zarar verebiliyormuş.Bu durumda bu seçenekten vazgeçmek zorunda kaldım.

Bebek ıvır zıvırlarına fazla paralar ödemek, bana çok gereksiz gelse de, ürün ile ilgili okuduğum en ufak bir kötü yorum bile fikrimi hemen değiştirebiliyor. Sonuçta gidip yine pahalı olana karar veriyorum. Bir yanım bu durum yüzünden kötü hissetmeme neden olsa da, diğer yanım  da bebeğim için her şeyin en iyisi olsun istiyor. Bu gelgitlerle sürekli bir iç muhasebe halindeyim ,acaba doğru karar verdim mi diye?

Sonuç olarak, huzurlarınızda, aldığımız mama sandalyesi "Peg Perego, Pappa Diner" modeli ve mutlu emir erim :)

2 yorum:

  1. hayırlı olsun... güle güle kullansın paşa. mama sandalyesi kesinlikle gerekli... Biz uzun süre kullandık (Chicco Mama Sandalyesi) ve çok memnun kaldık. Sizinkine benziyor.
    Ben de sizin gibi düşünüyordum, hatta biz küçükken annelerimiz ne yapıyormuş falan diyordum... Ama kullanmaya başlayınca ihtiyaçmış, dedim.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederiz fincan teyzesi:) içim rahatladı en azından kullanacağımız birşeye para harcamışız:)

    YanıtlaSil