17 Mayıs 2012 Perşembe

bizim evin halleri

Şu günlerde ev halimiz biraz kalabalık.Uzak diyarlardan, Emir erimim amcaları bizi ziyarete geldiler.Bu yüzden bir kaç satır yazmaya bile  vakit ayırmam çok mümkün olamıyor...

Ek gıdaya geçtikten sonra, evde doğal yoğurt yapmak için yoğurt makinesi alalım diye düşünmüştük. Bir kaç modele bakıp almaktan vaz geçtim. Yoğurt yapmak ne kadar zor olabilirdi ki?? Annem yıllardır kendi yoğurdunu kendisi yapar... Ben de yapabilirim dedim ve  evde yoğurt yapmaya karar verdim.İlk denememde, acemi şansıyla  yoğurt yapmayı başardım.Herkese kendi imalatım yoğurdumu yedirdim. Bir sürü övgü aldım.Yoğurdum çok beğenildi.Sonra bana bir haller oldu. Dört beş kere  yapmayı denedim fakat hiç birinde tutturamadım. Hatta bir kere de kayınvalidem denedi o da olmayınca pes etmek üzereyken , e- bebek 'ten gelen bilgilendirme mailinde yoğurt makinelerinde, bir günlük % 55 indirim olduğunu gördüm. Hemen kocacığıma söyledim, o da gitti aldı.Dün akşam ilk denememizi yaptık. Sonunda yine yeni yeniden yoğurt yapmayı başardım...


Benim Emir erim, şu sıralar üst dişlerini çıkartmaya çalışıyor galiba, bir süredir ,dili sürekli dışarıda dolaşıyordu. Bu halleri o kadar komik ki :) Biz bu durumu çok eğlenceli bulurken, babaannesi bunu bizim öğrettiğimizi düşünerek bize kızıyor:)Tahminimce üst dişleri kaşımak için böyle bir yöntem bulmuş... Biz şimdilerde ona "dilli kaşarlı" diyoruz:) Bakalım o dil ne zaman içeri girecek...

Bir de şu sıralar yeni keşfettiği zıplama durumları var. Normal bir şekilde duramıyoruz.İçine yay kaçmış gibi sürekli bir yaylanma halinde . Tabi yaylanırken de dil yine dışarıda:) Bizim evde kimsede, ne kol kaldıi ne derman. Yorulan bir başkasına devrediyor. Daha ne kadar yaylanacağız merak ediyorum? Bizim kolların gücü tükenmek üzere.

Ek gıda sürecimiz ağır aksak devam ediyor... Çok başarılı olduğumuzu söyleyemeyeceğim. Şimdilik sadece elma suyu, armut püresi ve yoğurtta başarılı olduk. Sebze çorbası ve muhallebi de ağız sımsıkı kapanıyor.Bakalım bugün sebze çorbasını tekrar deneyeceğim. Muhallebi yapmak için her akşam uğraşıp uğraşıp, sonunda çöpe döküyorum... Ben bir süreliğine pes ettim. Bir zaman sonra tekrar deneyeceğim...

Artık baharın son demlerine geldik. Yakında yaza merhaba diyeceğiz:) Bizim yaz planımız anneannemizin ve dedemizin yanına yazlığa gitmek. Aslında bu hafta sonu gitmeyi planlıyorduk fakat güzel bir sürprizle amcalarımız ziyarete geldiği için bir iki hafta daha buralardayız.Güzel İstanbul'un yazı da baharı da ayrı güzel...

2 yorum:

  1. çok şeker yaaa..diş kaşımaya bak :) valla bizde de salya var hep diş yüzünden, 17 aylık olduk hala var :) eee tabi çocuk tatlı anne sütü, tatlı meyve sularından sonra tatsız tuzsuz sebze çorbasını na yapsın :)bir arkadaşım sebze püresinin içine kayısı kurusu katıyordu, bende sağdığım sütten katıyordum başlarda tatlandırmak için, eh kısman başarılı oluyorduk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi fikir :) yarın ki sebze çorbamıza anne sütü katacağım:) bakalım ne olacak... güzel tavsiye için teşekkürler:)

      Sil