2 Mayıs 2012 Çarşamba

kalabalık aile

Bu hafta, kocacığım iş seyahati nedeniyle, tüm haftayı şehir dışında geçirecek. Benim tutulmuş sırtım ve Emir erimin diş çıkarma huysuzlukları da birleşince, bu haftayı oğluşumla, yalnız atlatamayacağımıza karar verdik:) Hafta sonu ailecek, anneanneyi ve dedeyi ziyarete gitmiştik.Parlak bir fikirle yalnız kalmamak için, dönüşte onları da yanımızda getirdik.Şimdilerde kalabalık bir aileyiz. Evde bir curcuna söz konusu:)Bu hafta hep birlikteyiz...Benim sırt ağrılarım biraz azaldı, ama hala devam ediyor.Emir erimin de huysuzlukları...Bakalım hangisi önce bitecek? Sabırsızlıkla bekliyoruz:)

Emir erim, bu gece ilk defa, dedesi ve anneannesi ile sosyalleşti. Dedesi, bizi yemeğe götürdü.Biraz huysuzluk olsa da yemeğimizi güzel bir şekilde noktalamayı başardık.

Ben kalabalık bir ailede büyüdüm;annem ,babam,ben, kız kardeşim, babaannem,dedem hatta ninem...
Akrabalarım da kalabalıktır. Anne tarafım altı kardeş, baba tarafım da üç kardeş.Her birinin en az iki çocuğu olduğu düşünülürse, kuzen sayısı da bir hayli çok...Haliyle bu kalabalıkta çocukların eğlencesi hiç bitmezdi.Bu kadar kuzenle ,bayramlarda cümbür cemaat aynı evde toplanınca gürültüyü siz düşünün:)Tabii biz eğlenirdik ama büyükler bu duruma nasıl dayanıyordu onu hiç bilemiyorum:)
Kalabalık aile de büyümek çok güzel, bence çocuk için de çok faydalı... Ama tabi dezavantajları da yok denemez.Şimdi kendim için, çocuğumu sürekli anneanne ,babaanne ve dedeyle birlikte büyütmeyi düşündüğümde, çocuğun nasıl şımartılabileceğini, anneyi daha az dinleme ihtimalini ve çocuğu disipline sokmanın çok daha zor olacağını, tahmin etmek hiç de zor değil.Anneannelerin,baba annelerin, dedelerin, toruna düşkünlükleri hesaba katılınca bunların olması çok doğal.Bence en ideal çözüm beraber oturmaktansa, yakın mesafede oturup sık sık görüşme imkanı yakalamak...

Şanslıyım ki, dört kuzenlerimle, hamilelik dönemlerimiz çok yakın aralıklarla ve sıralı oldu.Benim çocuğum ikinci kuşaktan da olsa, yine kalabalık bir kuzen gurubuna sahip olabilecek.

Aile çok önemli.Kalabalık aileye sahip olup,onlarla birlikte büyüyebilmek çok güzel...Şimdilerde artık o eski kalabalık ailelerin güzellikleri kalmadı.Akrabalar ,sadece bayramdan bayrama birbirini görebiliyor,o da eğer bayram izni tatil olarak değerlendirilmezse...Umarım benim bebeğim de benim gibi kalabalık bir aile ile büyür. Akrabalarını sık sık görme ve onlarla, mutlu mutlu cümbür cemaat, kalabalık bayramlar geçirme şansına sahip olur...

2 yorum: